Diferencirano obrazovanje

Iako je za Hrvatsku otvaranje osnovne škole za djevojčice novost, druge zemlje imaju dugogodišnju tradiciju postojanja takvih škola. Štoviše, imaju iskustvo natprosječnih rezultata koje djevojčice iz tih škola postižu, jer se ulaže veliki trud u akademsku izvrsnost. Upečatljiv je primjer državnih škola u Velikoj Britaniji. Na rang listi 400 najboljih britanskih državnih škola u 2014. godini, koje je objavio dnevni list Telegraph, među prvih 50 škola čak 31 je odvojena prema spolu (20 ženskih i 11 muških). S obzirom da u Velikoj Britaniji diferencirane škole imaju udio od samo 2%, to jest jedna takva škola na svakih 50 miješanih, među tih prvih 50 trebalo bi proporcionalno biti samo jedna diferencirana. To znači da na rang listi postoji 31 puta više diferenciranih škola nego što bi to bila prirodna proporcija. Poveznica na navedeni članak nalazi se ovdje.

Ukoliko vas tema diferenciranog obrazovanja posebno zanima, više članaka možete pronaći na stranicama Europskog udruženja za diferencirano obrazovanje (EASSE).

Neki od navedenih tekstova prevedeni su i objavljeni na stranicama Roditeljskog instituta za odgoj i obrazovanje (RINO).