MOVE – Mosaics of Virtuous Engagement

Istraživanje Europske unije i osnaživanje pozitivnih promjena

Ovaj je eTwinning projekt imao za cilj educirati učenike o Europskoj uniji (EU), njezinoj povijesti, prednostima za države članice, ključnim institucijama i njihovim odnosima s državama članicama. Naglasak je bio na principu supsidijarnosti, mogućnostima za mlade te aktivnom sudjelovanju u društvenom i političkom životu na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i europskoj razini. Kombiniranjem teorijskog učenja, praktične primjene i evaluacije, projekt je osnažio učenike da razumiju potrebe zajednice i poduzmu korake za stvaranje pozitivnih promjena.

Više o projektu na platformi eTwinning.

Proces rada

Projekt je započeo teorijskim dijelom koji je učenike upoznao s temeljnim konceptima kroz početni test/kviz koji je obuhvaćao: povijest EU-a, institucije EU-a, europske programe za mlade, procese donošenja odluka, supsidijarnost, perspektive o politici te strategije za stvaranje promjena. Učenici su sudjelovali u istraživanju i grupnom radu te su izradili prezentacije na temelju tih tema, produbljujući svoje razumijevanje.

Praktični dio bio je usmjeren na primjenu znanja u stvarnim situacijama. Učenici su analizirali svoje okruženje – učionicu, školu, lokalnu zajednicu, grad, regiju, državu i EU – kako bi identificirali ključne probleme. Slijedili su strukturirane korake za ostvarenje promjena:

  1. Utvrđivanje potrebe

  2. Prikupljanje podrške

  3. Identificiranje ciljanih skupina

  4. Izrada plana promjene

  5. Provedba plana

  6. Evaluacija učinka

Učenici su surađivali s partnerskim školama, prezentirali svoje nalaze i planove, dijelili rezultate i učili jedni od drugih.

Evaluacija: Napredak se procijenio ponovnim provođenjem početnog testa/kviza i evaluacijom opipljivih promjena koje su proizašle iz učeničkih projekata. Dijagnostički kviz, proveden na hrvatskom i engleskom jeziku s 38 sudionika iz partnerske škole, pokazao je prosječan rezultat od 11/24, što je ukazivalo na značajne praznine u znanju. Ključne slabosti uključivale su:

  • Osnivačke članice: Postojala je zabuna oko osnivača iz 1951. (Belgija, Francuska, Zapadna Njemačka, Italija, Luksemburg, Nizozemska), pri čemu su često pogrešno navođene Španjolska ili Danska.

  • Ugovori i organizacije: Došlo je do pogrešnog poistovjećivanja Europske ekonomske zajednice (EEC) iz 1957. s EU-om te do zabune oko uloge Maastrichtskog ugovora (1992., povezan s građanstvom EU-a i eurom, a ne sa Schengenom).

  • Ključne osobe: Učenici su imali zablude o Robertu Schumanu (suosnivač Europske zajednice za ugljen i čelik, a ne povezan s UN-om ili eTwinningom) i Jeanu Monnetu (osnivač EU-a, a ne stvoritelj eTwinninga).

  • Institucije EU-a: Postojala je zbunjenost između Europske komisije (koja upravlja proračunom) i Vijeća EU-a (koje donosi zakone) te između Europskog vijeća (koje određuje politički smjer) i Vijeća EU-a.

  • Schengenski prostor: Učenici su imali pogrešne pretpostavke da su sve zemlje EU-a dio Schengena (npr. Irska nije) te pogrešne datume potpisivanja.

  • Simboli EU-a: Moto „Ujedinjeni u raznolikosti“ (2000.) zamijenjen je drugim frazama, a himna „Oda radosti“ pogrešno je pripisana Mozartu ili Vivaldiju umjesto Beethovenu.

  • Građanstvo i inicijative: Europska građanska inicijativa pogrešno je shvaćena kao izbor predsjednika Komisije, a programi za mlade zamijenjeni su inicijativama poput AGE Platform Europe.

Unatoč tim izazovima, učenici su pokazali bolje razumijevanje mota EU-a, pada Berlinskog zida i principa supsidijarnosti. Rezultati su ukazali na potrebu za boljim obrazovanjem o povijesti EU-a, njezinu upravljanju, ugovorima i programima za mlade.

Fokus učenja: Projekt je naglasio četiri ključna područja:

  • Povijest Europske unije

  • Institucije EU-a

  • Proces donošenja odluka u EU-u

  • Mogućnosti za mlade

Potičući znanje, praktične vještine i suradnju, projekt je opremio učenike za aktivno sudjelovanje u njihovim zajednicama te im omogućio doprinos informiranijoj i povezanijoj Europi.

Rezultati