Prednosti diferenciranoga obrazovanja

Iako je za Hrvatsku otvaranje osnovne škole za dječake novost, druge zemlje imaju dugogodišnju tradiciju postojanja takvih škola. Štoviše, imaju iskustvo iznadprosječnih rezultata koje postižu učenici iz tih škola.

Upečatiljiv je primjer državnih škola u Velikoj Britaniji. Na rang-listi 400 najboljih britanskih državnih škola u 2014. godini, koju je objavio dnevni list Telegraph, među prvih 50 škola čak je 31 odvojena prema spolu (20 ženskih i 11 muških). S obzirom na to da u Velikoj Britaniji diferencirane škole imaju udio od samo 2% u ukupnome broju škola, to jest jedna takva je jedna škola na svakih 50 miješanih, među tih najboljih 50 trebalo bi proporcionalno biti samo jedna diferencirana. To znači da na rang-listi postoji 31 puta više diferenciranih škola nego što bi to bila prirodna proporcija. Poveznica je na navedeni članak ovdje.

Ako vas tema diferenciranoga obrazovanja posebno zanima, više članaka možete pronaći na stranicama Europskoga udruženja za diferencirano obrazovanje (EASSE).

Neki od navedenih tekstova prevedeni su i objavljeni na stranicana Roditeljskoga instituta za odgoj i obrazovanje (RINO).